شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 11 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۰:۱۲:۵۹

ایجاد خط مشترک دریایی با امریکا و تأسیس۲ شرکت کشتیرانی ایران

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از تاسیس دو شرکت کشتیرانی ایرانی- اروپایی خبرداد و گفت: خط آسیای شرقی را به آمریکای جنوبی و خلیج فارس به آمریکای جنوبی و شمالی ایجاد خواهد شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل  و به نقل از مارین‌نیوز، محمد سعیدی ضمن اعلام ایجاد دو شرکت در اروپا و همکاری مشترک با شرکت‌های خارجی گفت: طی شش ماه گذشته، برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای رقم خورده که کشتی‌های ایرانی بتوانند بدون محدودیت در آبراه‌های بین‌المللی تردد کنند، در شرایط جدید بدون هیچ محدودیتی به بنادر دنیا رفت و آمد داریم و محصولات صادراتی و وارداتی حمل می‌کنیم. مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران افزود: متاسفانه در چند سال گذشته ناوگان حمل و نقل دریایی کشورمان به علت تحریم‌ها امکان نوسازی آن فراهم نشد و قراردادهایی که بسته شده به تعویق درآمد و امکان بستن قرارداد جدید نیز به دلیل تحریم‌ها وجود نداشت؛ اما اکنون دسترسی به ناوگان سرحال برای رقابت با رقبای بین‌المللی به زودی انجام می‌شود و این امکان با توسعه ناوگان و قراردادهایی که بسته شده امکانپذیر است.


وی تصریح کرد: خطوط مختلفی را در اروپا ایجاد کرده‌ایم، خط آسیای شرقی را به آمریکای جنوبی و خلیج فارس به آمریکای جنوبی و شمالی ایجاد خواهد شد؛ در حالیکه هفت سال بود که کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران امکان تردد به بنادر اروپایی و آمریکای جنوبی و شمالی نداشت و فقط در خطوط مشخص تردد داشت و علت اصلی آنها تحریم‌ها بود. سعیدی افزود: پس از برجام توانستیم کارهای بزرگی را انجام بدهیم و با شرکت‌های کشتی‌سازی بزرگ قرارداد منعقد کنیم که حداقل دو سال طول می‌کشد تا نخستین کشتی وارد ناوگان حمل و نقل دریایی کشور شود؛ البته  بسیاری از خطوطی که در گذشته داشتیم از بین رفته است که باید مجددا ایجاد کنیم تا به جایگاه اصلی خودمان برگردیم.


وی اظهار داشت: کشتیرانی در دو بعد فعالیت می‌کند یکی محصولات صادراتی و وارداتی به کشور که حدود ۴۰ درصد است و دیگر حمل و نقل دریایی برای کشورهای دیگر است؛ بخش توسعه ناوگان زمان بر است اما خطوط جدید در ۶ ماه آینده ایجاد خواهد شد. در این میان، نخستین کشتی جمهوری اسلامی ایران در شرایط کنونی در هامبورگ است که از آنجا به بلژیک و سپس به خلیج فارس بار حمل خواهد کرد؛ این در حالی است که ۸۰ درصد تجارت دنیا روی دریا جابجا می‌شود و اگر بتوانیم شرکت پویای دریایی داشته باشیم تجار با اطمینان بیشتر کالای خود را به دست مشتری خواهند رساند. سعیدی به رکود موجود در دنیا اشاره کرد و افزود: باید هوشمندانه برخورد کنیم تا بتوانیم جایگاه خود را به دست آوریم؛ چراکه ایجاد بازارهای جدید با توجه به نیروی انسانی کارآمد و هوشمند ایرانی و ایجاد شرکت‌های بین‌المللی با شرکای خارجی که تعدادی از آنها انجام شده است نوید رشد حمل و نقل دریایی پویا را می‌دهد. سعیدی ادامه داد: با برخی از شرکت‌های اروپایی قراردادهای مشترک بسته‌ایم و ایجاد قرارداد با این شرکت‌های بین‌المللی کار سختی است و آنها را شریک خود کرده‌ایم. در این چارچوب جدید ما و شرکت‌های اروپایی سهم قابل توجهی از بازار اروپایی را به خودمان اختصاص خواهیم داد.



  کد خبر : 1406
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :